01 فوریه 2021

خرابی و تعمیر و یا ترمیم ایزوگام سقف، یکی از مشکلاتی است که در فصل های پر بارش سال خود را بیشتر نشان می دهد. معمولا زمانی که آب به داخل سقف ایزوگام شده نفوذ می کند، این نگرانی را ایجاد می کند که آیا باید کل ایزوگام را تعویض کرد و یا می توان به راحتی آن را ترمیم کرد.

ما سعی کردیم این نگرانی شما را درک کرده و پاسخی بسیار کاربردی و عملی برای آن پیدا و به شما ارائه دهیم. پس ادامه متن را مطالعه کنید تا بدانید کدام یک از روش های ترمیم ایزوگام سقف می تواند بهترین کارایی و نتیجه را برای شما به دنبال داشته باشد.

ایزوگام شرق یکی از بهترین نمایندگی ها می باشد که شما می توانید فرآیند نصب آن را بر عهده ی متخصصان حرفه ایی بسپارید.

روش های ترمیم ایزوگام

برای آنکه بتوان ایزوگام را تعمیر و ترمیم کرد روش های متفاوتی وجود دارد که دو عامل میزان خرابی و نوع خرابی ایجاد شده تعیین می کنند که کدام روش را باید انتخاب کرد.

اصلاح چروکیدگی ایزوگام

یکی از عوارض و مشکلاتی که بالا نبودن حرارت به هنگام نصب ایزوگام بر روی سقف و هم چنین استفاده از نیروهای آماتور و کم تجربه ممکن است ایجاد کنند، چروکیدگی سقف است.

برای حل چروک خوردگی ابتدا سعی کنید یک لایه از ایزوگام جدید را به اندازه محلی که چروک خورده است برش دهید، سپس آن را در محل مورد نظر قرار داده و در نهایت نیز با استفاده از حرارت، لایه ایزوگام را در محل خود ثابت و فیکس کنید.

اصلاح ترک خوردگی

از دیگر مسائل و مشکلاتی که برای ایزوگام ممکن است ایجاد شود، ترک خوردگی است. ترک خوردگی مساله ای است که به مرور زمان برای ایزوگام ایجاد می شود، اما استفاده از ایزوگام های بی کیفیت و هم چنین اشخاصی که در زمینه نصب تجربه و مهارت بالایی ندارند این ترک خوردگی را تسریع می کند.

تبخیر مواد نفتی فرار از لایه قیر و یا منقبض و منبسط شدن، دو مورد از عواملی هستند که باعث ایجاد ترک خوردگی در ایزوگام می شوند. برای حل مشکل ایجاد شده باید یک لایه ایزوگام بر روی قسمت معیوب قرار داد و با استفاده از چسب ایزوگام و ماستیک قسمت مورد نظر را پر و مشکل را حل کرد.

در حل مشکل ترک خوردگی معمولا از هر دو روش بالا استفاده می شود، اما زمانی که شما از چسب برای پر کردن چروک استفاده می کنید نیازی نیست در این مورد مهارت خاصی داشته باشید و ضمنا مدت زمان اجرای آن نیز کم بوده و خیلی سریع می توانید ایزوگام را ترمیم کنید.

از بین بردن تاول های ایزوگام

اگر در زیر ایزوگام هوا یا گاز وجود داشته باشد، بعد از گذشت مدتی ایزوگام برآمده و یا به اصطلاح تاول می زند. اگر در زمان نصب میزان رطوبت موجود در هوا زیاد باشد این قضیه بیشتر اتفاق می افتد. برای از بین بردن تاول ها، قسمتی که برآمده است را بریده و جدا می کنند و بعد از انجام زیر کاری، یک قطعه جدید از ایزوگام بر روی قسمت بریده شده چسبانده و ترمیم ایزوگام انجام خواهد شد.

رفع عیب ایزوگام های پوسیده و کهنه

اگر ایزوگام سقف محل کار یا منزلتان پوسیده و یا کهنه است دو راه می توانید انتخاب کنید. در صورتی که مدت زیادی از نصب ایزوگام گذشته است به شما پیشنهاد می کنیم آن را تعویض کنید. اما در صورتی که عمر ایزوگام نصب شده کوتاه است، بهتر است با چسب ایزوگام آن را ترمیم کنید. برای ترمیم کردن نیز می توانید با استفاده از حرارت، قسمت مورد نظر را از روی سطح بلند کرده و سپس یک قطعه جدید از ایزوگام جدید و سالم را بر روی آن قرار دهید.

اگر تصمیم گرفتید یک لایه ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قبلی بچسبانید و کل سقف را بدین روش ترمیم کنید، به وزنی که بر روی پایه های ساختمان وارد می آید توجه داشته باشید.

برای این که پاسخ سوال ایزوگام بهتر است یا قیر گونی می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن های مندرج در وب سایت ارتباط برقرار نمایید.

زمان مناسب برای تعمیر ایزوگام

از جمله مهم ترین سوالاتی که در رابطه با تعمیر ایزوگام ممکن است به وجود آید آن است که چه زمانی باید برای تعمیر ایزوگام اقدام کرد. دقت داشته باشید که معمولا ایزوگام سقف در کمترین حالت خود 15 یا 16 سال عمر مفید دارد.

اما در طی این مدت اگر ایزوگام سقف ساختمان با مشکلاتی مانند ترک خوردگی و یا سوراخ شدگی مواجه شود شما باید نسبت به ترمیم آن اقدام جدی انجام دهید. به عنوان مثال یکی از اشیائی که می تواند باعث سوراخ شدن و ایجاد آسیب به سقف شود، پایه هایی هستند که کولر آبی بر روی آن قرار گرفته است. از آنجایی که کولر وزن زیادی دارد و این وزن می تواند فشار بالایی را بر سطحی که پایه بر روی آن قرار گرفته وارد کند، در نتیجه احتمال آنکه ایزوگام سقف سوراخ شود، وجود دارد.

بنابراین اگر بر روی سقف پشت بام ترک یا سوراخی مشاهده کردید قبل از آنکه فصل بارندگی شروع شود باید نسبت به ترمیم و تعمیر سقف اقدامات لازم را انجام دهید. فصل تابستان بهترین زمانی است که به شما توصیه می کنیم برای این مورد انتخاب کنید. دقت داشته باشید که هر گونه اهمال کاری و به تعویق انداختن زمان ترمیم، ممکن است صدمات جبران ناپذیری را برای ساختمان به وجود آورد.

در این مطلب اطلاعات کاملی راجع به راه ها و روش های ترمیم ایزوگام در اختیارتان قرار دادیم امیدواریم این مطلب به اندازه کافی برای تان آموزنده و مفید واقع شده باشد برای اطلاع از جدیدترین قیمت های ایزوگام صادراتی می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید و یا با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار نمایید.