رطوبت یکی از مشکلات شایعی است که پیامدهای زیادی را با خود به همراه دارد و خسارت های جدی را به ساختمان ها وارد می کند. سالانه هزینه های بسیار زیادی برای تعمیر ساختمان و رفع نم و رطوبت در ساختمان می شود که پرداخت این هزینه ها برای اغلب افراد مشکل ساز خواهد بود.

کاربرد عایق رطوبتی نانو  از نوع نانو عایق سرد اجرا یکی از تکنولوژی های روز دنیا است که تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از نفوذ آب به داخل ساختمان دارد و به طور کامل شما را از شر نم و رطوبت خلاص می کند. در ادامه به بررسی نکاتو مسائل فنی استفاده نانو عایق سرد یا عایق رطوبتی نانو استخر و ساختمان و مزایا و معایب هر کدام میپردازیم.

ژئوممبران چیست ؟ برای این که از این موضوع مطلع شوید پیشنهاد می شود مطلب مربوط به آن را مطالعه نمایید.

عایق رطوبتی نانو چیست؟

عایق نانو از جمله عایق های است که بر اساس پلیمرهای پایه آب تولید می شود و به عنوان عایق رطوبتی سرد اجرا می شود. نانو عایق ها به راحتی مانند رنگ، بر روی سطوح گوناگون غیر فلزی و فلزی کشیده و مانع از هدر رفت انرژی میشود. عایق نانو ضد آب بوده و بر پایه ساختار شیمیایی ارگانوسیلان که قابل حل در آب و دوستدار طبیعت می باشد. در حال حاضر فناوری نانو یک ابزار مقرون به صرفه و موثر جهت افزایش بهره وری انرژی در ساخت و سازهای جدید و یا در ساختمان های جدید محسوب می شود. عایق نانو کاربردهای بسیار گسترده ای دارد.

عایق رطوبتی نانو

انواع عایق نانو به چند دسته تقسیم میشود؟

در واقع هر چیزی که مانع از ورود و خروج انرژی و جرم شود را عایق می گوییم که این عایق ها انواع مختلفی دارند و از جمله آن می توان به عایق حرارتی، عایق صوتی، عایق ضد خورندگی، عایق ضد تشعشع و عایق رطوبتی اشاره کرد. در این مقاله هدف ما توضیح عایق های رطوبتی نانو و موارد استفاده آن در صنعت ساختمان سازی می باشد.

عایق های رطوبتی دارای دو دسته عایق رطوبتی سرد اجرا و عایق رطوبتی گرم اجرا تقسیم بندی می شود. عایق های رطوبتی گرم اجرا در واقع همان اجرای ایزوگام و قیرگونی است که در مقالات قبلی همین سایت درمورد اجرا و نصب ایزوگام شرق پرداخته ایم. نانو عایق رطوبتی سرد اجرا عایق هایی هستند که در هنگام اجرا نیازی به حرارت نداشته و با استفاده از ابزارهایی همچون فرچه، قلم مو، غلطک، پیستوله و … می توان آن را اجرا کرد.

عده ایی از افراد سوالی به ذهن شان می آید این است که ایزوگام بهتر است یا قیرگونی برای این که پاسخ مناسبی از این موضوع را بدست آورید می توانید به قسمت های مربوطه مراجعه نمایید.

نانو عایق رطوبتی سرد

نانو عایق رطوبتی سرد یکی از بهترین روش های عایق بندی ساختمان است. اجرای نانو عایق سرد بدون نیاز به حلال یا حرارت می باشد و می توان آن را به صورت پوشش یا چسب استفاده نمود که دارای قدرت انعطاف پذیری بالا هنگام استفاده می باشد و عاری از هرگونه رطوبت پذیری چه از طریق بارندگی و چه از طریق رطوبت هوا می باشد.

نانو عایق رطوبتی که به عایق رطوبتی رنگ نانو نیز معروف هستند به صورت رنگ و اسپری بوده و به خوبی بر روی مصالح می چسبد و از بروز نم و رطوبت در ساختمان جلوگیری می کند. نانو عایق سرد در سطوح مثل سقف منزل، درون استخرها، دیوارهای بیرونی ساختمان، کف حمام، کف کولر و …. استفاده می‌شود. عایق سرد نوعی از مصالح ساختمانی سرد مخصوص ایزولاسیون انواع سطوح ساختمان می باشد.

بهترین برند عایق نانو

انواع کاربرد عایق رطوبتی نانو

  • عایق رطوبتی کف کولر
  • عایق رطوبتی رطوبتی حمام
  • عایق رطوبتی سرویس بهداشتی
  • عایق رطوبتی استخرهای کشاورزی
  • عایق رطوبتی فوندانسیون و پی ساختمان
  • عایق رطوبتی لوله های بتنی آب و فاضلاب
  • عایق رطوبتی دیوارها و ساختمان های باران گیر
  • عایق رطوبتی بخش های مختلف پل ها
  • عایق رطوبتی دیواره های گچی و سیمانی داخلی و خارجی

 عایق رطوبتی نانو چه ویژگی های دارد؟

  • جایگزین بسیار عالی عایق های سنتی مثل قیرگونی، ایزوگام و آسفالت
  • جلوگیری از شکستن و یا ترک خوردگی سطوح با ملات های گچی و سیمانی
  • اجرای سریع و آسان و یکپارچه و بدون درز (عدم نیاز به تخصص بالا جهت اجرا)
  • جلوگیری از لق شدن موزاییک، سرامیک و سطوح سنگی
  • قابلیت اجرا روی سطوح فلزی وسقف های شیب دار
  • مقاوم دربرابر اشعهUV و اسیدها
  • عمر بسیار طولانی و بالا (حدودا 15 سال)
  • مقاوم در برابر یخ زدگی تا منفی 40 درجه
  • مقاوم در برابر حرارت 95+ درجه
  • خاصیت ضد قارچ، ضد کپک و ضد شوره

معایب عایق رطوبتی نانو

عایق های رطوبتی در مقابل مزایایی که دارند، دارای یک سری معایب نیز می باشند که از جمله آن می توان به ویسکوزیسه بالا، عدم دسترسی در برخی مناطق حاشیه ای و تشکیل تراکم اشاره کرد. لازم به ذکر است که نصب عایق رطوبتی کاری تخصصی است و حساسیت های زیادی دارد. به همین دلیل باید برای نصب از یک متخصص کمک بگیرید.

عایق رطوبتی نانو استخر

عایق رطوبتی نانو استخر

 استفاده از عایق رطوبتی نانو استخر در مقایسه با سایر روش های آب بندی بسیار ایده آل و سالم تر می باشد. این عایق رطوبتی عملکرد خوبی برای محافظت از مواد گوناگون در برابر شرایط سخت محیطی دارد و گزینه مناسبی برای واترپروف کردن سطوحی همچون بتن، کاشی، سرامیک، سنگ، اکرلیک و سایر موارد محسوب می شود.

عایق رطوبتی نانو سطحی یکپارچه ای را بر روی زمینه کار ایجاد کرده که در برابر مایعات غیر قابل نفوذ می باشد و همچنین باعث افزایش مقاومت سطح در برابر پوسیدگی و گرد و غبار شده است. از جمله مزایای عایق رطوبتی نانو استخر می توان به طول عمر بالا، سرعت خشک شوندگی زیاد، ضد آب و تنفس، صرفه جویی در هزینه و دفع کننده آب و روغن اشاره کرد.

عایق رطوبتی نانو دیوار

با توجه به این که امروزه دیوارهای ساختمان فاقد عایق های رطوبتی می باشند، ممکن است عوامل مختلفی باعث ایجاد رطوبت در دیوارها شده و خسارات زیادی را به ساختمان وارد نماید. این عایق چسبندگی بالایی داشته و بر روی هر مصالحی به راحتی می چسبد و رنگ بندی این محصول باعث محبوبیت آن در بازار شده است. همچنین عایق رطوبتی نانو دیوار، ترک های ریز موجود در دیوارها را نیز پوشانده و پس از خشک شدن تبدیل به عایقی مقاوم شده و از دیوار شما به خوبی محافظت خواهد کرد.

 

عایق رطوبتی نانو ساختمان سازی

عواملی که باعث بالا و پایین رفتن قیمت خرید کارخانه ایزوگام شرق ثبت ۶۷۳۶ می شود چه چیز هایی می باشد؟

عایق رطوبتی در ساختمان سازی

مقاوم سازی ساختمان یکی از اصلی ترین مراحلی است که در هنگام ساخت و ساز باید بسیار مورد توجه قرار گرفته تا در آینده مشکل ساز نشود. برای مقاوم سازی ساختمان ابزارهای مختلفی وارد بازار شده و روش های متعددی وجود دارد. عایق رطوبتی در ساختمان سازی یکی از محصولات بسیار کاربردی برای مقاوم سازی ساختمان محسوب می شود. مانند عایق رطوبتی نانو سرویس بهداشتی یکی از مراحل مهم در انتهای ساخت و ساز یک ساختمان به شمار می آید.

عایق رطوبتی نانو بی رنگ

همان طور که می دانید، نانو عایق رطوبتی در رنگ بندی های مختلفی وارد بازار شده که می توانید از آن برای افزایش جلوه ساختمان نیز استفاده کنید ولی عایق رطوبتی بی رنگ نیز در بازار وجود داشته و برای افرادی که تمایل دارند رنگ دیوارها و هر بخش از ساختمان تغییر نکرده و تنها یک لایه عایق رطوبتی داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق به صورت مایع بوده و با استفاده از قلم مو و یا پیستوله می توانید آن را بر روی ساختمان اجرا کنید. عایق رطوبتی نانو بی رنگ گزینه بسیار مناسبی برای آب بندی و مقاوم سازی ساختمان به شمار می رود.

 

نحوه اجرا عایق رطوبتی نانو

نحوه اجرا و نصب نانو عایق رطوبتی

اجرا عایق رطوبتی نانو برای ساختمان و دیوارها به صورت سرد و بدون حرارت انجام میشود و استفاده از پمپ‌های رنگ آمیزی و فرچه‌های غلطکی برای اجرای این نوع از عایق های رطوبتی برای ساختمان و مکان های دیگر امکان پذیر است.

در روش اول ابتدا سطح موردنظر برای عایق کاری را به طور کامل تمیز کره و محلول را داخل دستگاه پمپ رنگ میریزیم و سطح را رنگ آمیزی میکنیم. بهترین ضخامت رنگ کاری با محلول های عایقی در حدود 4 تا 5 میلی متر است. اما در روش دوم قلمو و غلطک های مخصوص را به محلول رنگ اغشته کرده و  سطح کار را رنگ آمیزی میکنیم.

نکات لازم در اجرای عایق رطوبتی نانو

  • از عدم بارش باران به هنگام اجرا عایق های نانو در فصل سرما اطلاع پیدا کنید.
  • دمای مناسب اجرای عایق رطوبتی دمایی در حدود 25 درجه است
  • دمای زیاد باعث خشک شدن سریع محصول شده و دمای پایین باعث دیر خشک شدن آن می‌شود.
  • رطوبت زیاد بر ظاهر سطح رنگ شده تاثیر منفی می‌گذارد.

بهترین برند عایق نانو

ایزوگام شرق یکی از بهترین برند در زمینه تولید عایق نانو می باشد. ایزوگام شرق سال های زیادی است که در زمینه ساخت این عایق فعالیت داشته و توانسته محصولاتی بسیار باکیفیت و مقاوم را تولید کند. این شرکت برای تولید عایق نانو از بهترین و مرغوب ترین مواد درجه یک استفاده کرده تا عایق های تولیدی بسیار با دوام بوده و عمر بسیار بالایی داشته باشند. کیفیت ساخت عایق نانو ایزوگام شرق با استقبال زیاد مهندسین و ساختمان سازان مواجه شده و این محصول در سراسر دنیا شناخته شده است.

مقایسه عایق رطوبتی نانو با ایزوگام

  • عایق نانو اجرای آسان تری در مقایسه با ایزوگام داشته و هزینه اجرا و پیاده سازی آن پایین تر از ایزوگام است.
  • عایق رطوبتی در صورتی که قسمتی از آن دچار مشکل شود، می توان آن را به صورت موضعی ترمیم کرد.
  • عایق رطوبتی نانو علاوه بر جلوگیری از نفوذ آب، از رشد قارچ و باکتری نیز جلوگیری می کند.
  • سرعت اجرای عایق رطوبتی نانو در مقایسه با ایزوگام سریع تر می باشد.
  • اجرای ایزوگام به تخصص بیشتری نسبت به عایق رطوبتی نیاز دارد.
  • نانو پلیمر برخلاف ایزوگام، ترکیبی غیر قابل اشتعال می باشد.
  • عمر عایق رطویتی نانو بسیار طولانی می باشد.
  • ظاهر عایق رطوبتی مناسب تر از ایزوگام است.
  • عایق رطوبتی نانو برخلاف ایزوگام به هیچ عنوان باد نمی کند.

با توجه به مقایسه استفاده از نانو عایق سرد و ایزوگام برای عایق کاری ساختمان، پشت بام و استخر که در این مطلب انجام دادیم، خیلی از افراد نصب ایزوگام را بر استفاده از عایق رطوبتی سرد ترجیح می دهند. شما نیز اگر به دنبال ایزوگام با کیفیت و صادراتی صادراتی هستید حتما با شماره نمایندگی نصب و فروش ایزوگام شرق کشور درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.